Print

Hovedstaden

>> Se AS3Employments hjemmeside

Du kan bedømme din anden aktør på fem parametre, og du kan supplere med skriftlige kommentarer.

Det er din egen subjektive vurdering, som kan være positiv eller negativ. Meningen er at videndele og dermed være en hjælp fra medlem til medlem.

MA anbefaler ikke den ene eller anden aktør, men vi rådgiver ud fra vores aktuelle viden, og vi kan gå ind i sager, hvor medlemmerne aktivt beder om vores hjælp, eller hvor vi kan se nytten af at gå i dialog med anden aktør. Vi kalder det medlemmets advokat.

»» MA’s undersøgelse af anden aktør (2011)
»» Se enkeltresultater på anden aktører (Syddanmark og Nordjylland ikke medtaget)


Din vurdering kan kun gemmes, hvis alle fem spørgsmål er udfyldt. Når du har udfyldt det sidste, gemmes automatisk og ny gennemsnitsvurdering vises. Du kan kun udfylde én gang.

MA forbeholder sig ret til at slette indlæg, der hænger navngivne personer ud.

VN:F [1.9.10_1130]
Hvor stort var dit udbytte af de individuelle samtaler hos din anden aktør?
Hvor godt et kendskab havde din anden aktør til det akademiske arbejdsmarked?
Hvor stor en hjælp var din anden aktør til sparring og vejledning om tilrettelæggelsen af din aktivering?
Hvor god var din anden aktør til at formidle virksomhedskontakter?
I hvor høj grad mener du, din anden aktør har bragt dig nærmere et ordinært job?
Samlet vurdering af denne anden aktør til dato: 1.3 / 5
(63 vurderinger)
20 kommentarer. MA opfordrer til god tone i alle kommentarer
  1. Kriistian siger:

    Var hos AS3 i København i juni 2017 i tre uger.
    Deres forløb består at formiddage med frivillige workshops. Det er meget op til en selv. Alt var frivilligt. Jeg skulle bare være der i 15 timer hver uge. Andre skulle være der i 10 eller 30 timer.
    Min jobkonsulent havde rette mit cv, men gav ikke ydeligere feedback. Der var ingen samtale ved afslutningen af forløbet.
    Jeg var glad for, at jeg havde kun 15 timer. Som sagt det er op til en selv. Da jeg selv har været i gamet i lang tid. Kom de ikke med noget nyt. Alle de oplysninger du har brug for om ansøgninger, cv og andet. kan du sikket fåhos din a-kasse, bøger eller andre steder.
    Det virker meget som en rent pengemaskine.

  2. Julie Jensen siger:

    AS3 bærer voldsomt meget præg af, at de kun er interesseret i at leve op til en kadence om, hvor meget klienter de kan få i jobtilskud eller virksomhedspraktik.

    Jeg oplvede desuden at min konsulent gav mig deciderede urigtige oplysninger omkring befordringsgodtgørelse, hvilket lige kostede mig et par tusind kroner. Så husk at få kontakter og aftaler dobbelttjekket af jeres a-kasser.

    De har desuden intet begreb om, hvad humanister kan og vil, og deres konsulenter har ofte en salgsbagrund eller også er de ikke akademikere.

  3. Søren siger:

    As3 er spild af tid. Der er nogen, der giver dig et AS3 forløb, men deres kurser/workshops er præget af individer med deres opfattelse. De er ofte modsatrettede, og konsulenten hjælper ikke godt nok. Det er kaffe og chokoladesnak. Min fagforening er super, og jeg er faktisk ked af at jeg spildte tid på AS3. AS3 spørger bare, men min fagforening giver mig rigtig uddannelse, og skaffer jobsamtaler og virksomhedspræsentationer.

  4. Lone Ree Milkær siger:

    AS/3 er totalt ubrugelige, hvis man er humanist. De har ingen forstand på feltet og det eneste, der betyder noget for dem er, at man kommer ud i virksomhedspraktik (sandsynligvis fordi, de bedømmes på hvor mange, de får ud i det). Det betyder intet, om man er ny-uddannet eller har været i job i mange år.

    Derudover blev min konsulent ved med at kalde mig cand.merc og skimmede mit cv igennem, hvorefter hun sagde ‘ja, jeg kan se, at du også er sådan en, som gerne vil noget med mennesker’. Jeg tror ikke, at det var ond vilje, men mere at det bundede i uvidenhed.

    Jeg kan ikke anbefale AS/3.

  5. Sidsel siger:

    – jeg vil tilføje:
    Konsulenterne handlede hurtigt nok, da papirarbejdet for min praktik og senere løntilskudsstilling skulle færdiggøres.

  6. Sidsel siger:

    København, Frederiksberg

    Jeg var på et seks ugers aktiveringskursus i jan-feb 2013. Det bestod i at møde op på adressen, få nogle oplæg, sætte sig alene eller i grupper og spamme virksomheder med (primært uopfordrede) ansøgninger.

    Jeg synes sådan set, det var fint nok. De introducerede mig for kompetence-CV’et, som kan være en fordel at have som nyuddannet.

    Jeg kom igennem en god kompetenceafklaring, og konsulenten var flink.

    Det var dog tydeligt, at de arbejder for profit. I løbet af de seks uger blev der lagt mere og mere pres på os for at komme ud i en praktik om ikke andet. De gik så langt som at sige, man skulle ud som pædagogmedhjælper i en børnehave el.lign., hvis man ikke selv kunne finde noget.
    Det var en ret ubehagelig skræmmeteknik, som dog muligvis virkede, men er langt ude, når der er tale om et akademikerforløb.

  7. Annika Mogensen siger:

    Jeg havde set frem til at komme til anden aktør og få inputs i min jobsøgning.

    Hvad der ventede mig var istedet det modsatte! Jeg er hos A3 blevet mødt af en helt ufattelig uvidenhed blandt konsulenterne. Til eksempel spurgte en job konsulent mig, hvordan jeg fandt frem til de ministerier, jeg gerne ville søge job hos. En anden, som jeg spurgte om kunne hjælpe mig med at finde en løntilskudsstilling, valgte at google min søgning direkte foran mig (flot! Det vidste jeg ikke man kunne gøre).

    Ofte er jeg gået derfra og følt mig meget ked af det og psykisk nedkørt, fordi konsulenterne ikke har sat sig ind i min situation. Jeg har været hos anden aktør siden anden uge efter jeg blev meldt ledig (jeg er nyuddannet) – men alligevel har de fra dag et sagt til mig at jeg skulle søge nogle helt andre jobs end de, jeg er uddannet til. Når jeg har fortalt dem at chancerne er fine indenfor mit felt og at jeg blot gerne vil have et par måneder til at finde mit fodfæste og finde ud af, hvad jeg vil, så har jeg oplevet at de næsten har truet mig. En sagde til mig: “Hvad vil du gøre, når du ikke har flere dagpenge? Arbejde i NETTO?” – der havde jeg været ledig i 3 måneder.
    De forløb jeg har været i har egentlig været “arbejd selv” uden egentlige oplæg eller inputs fra jobkonsulenterne. Hvis de har lagt op til netværksdeling har det været ret håbløst, fordi folk kommer fra mange forskellige baggrunde.

    Jeg synes det er dybt problematisk at penge går til et firma som AS3. Og jeg vil meget stærkt fraråde enhver at tage AS3 som andenaktør!

  8. Tania Rangstrup-Christensen siger:

    Jeg er desværre heller ikke særlig godt tilfreds med AS3 hovedstaden. Min konsulent er meget imødekommende og venlig, men har været særdeles sløv til at udfylde papirer omkring både praktik og løntilskud. Derudover har jeg meget svært ved at få svar på mine spørgsmål og bliver sendt videre til både a-kasse og jobcenter, selv i spørgsmål som hun bør svare på. Jeg har hørt gode ting om andre 2. aktør firmaer og synes man bør se sig om efter et andet tilbud.

  9. Helle Kibsgaard siger:

    Min erfaring med 4 ugers aktivering hos as3 har været direkte demotiverende og forfærdelig. Især oplevelsen af hvordan folk kom dertil som arbejdsløse, og efterhånden blev kuede og truet…. De lægger ud med at loven siger at man ikke blot skal være i aktivering hos dem, men at alle inden 4 uger skal være videre i job med løntilskud, ellers vil de miste deres dagpenge. Og hvis ikke folk hurtigt selv finder et løntilskud, vil medarbejderne derinde sidde og ringe rundt for at finde et. I gruppen var en del ældre mennesker med under et halvt år inden pensionen… Oplevede at flere deltagere blev helt modløse, en sagde at hvis han skulle tvinges ud i noget meningsløst ville han tage billetten…. Udover den trussel om løntilskudsjob nu eller ingen dagpenge, var der ingen hjælp til ansøgninger, folk sad bare og skulle opmagasineres i ugevis, og kontrolleres. Den omgang er lige til at tage ethvert frit initiativ fra folk. Jeg ville ikke ønske as3 for min værste fjende!!!!!!!!

  10. Sacha siger:

    Hej,

    Jeg og en medstuderende fra Roskilde Universitet er gang med at undersøge løntilskudsordningen i København. Vi har særlig fokus på anden aktører og Københavns Kommunes brug af disse. Vi vil derfor meget gerne i kontakt med personer, som har været i et aktiveringsforløb hos en anden aktør, men som ikke haft en tilfredsstillende oplevelse. Det er dog vigtigt, at du er fra Københavns Kommune.

    Min mail er: sacha@ruc.dk

    Håber meget at høre fra en eller flere personer.

  11. Kirstine siger:

    Mit forløb hos AS3 har overhovedet ikke hjulpet mig på nogen måde. Deres “kurser” er reelt bare opbevaring, deres “konsulenter” er uvidende og alt for langt væk fra det akademiske arbejdsmarked og deres arbejde er generelt præget af fejl; faktuelle fejl i jobplanen (de havde skrevet en anden persons navn i stedet for mit og skrevet at jeg søgte en stilling, som jeg aldrig selv havde nævnt), aftaler der ikke overholdes og man mærker tydeligt, at de bare gerne vil tjene penge på de ledige.
    Derudover er flere af deres “konsulenter” direkte flabede og uhøflige og så er det umuligt at få dem til at overholde en tidsplan.

    Jeg ville meget hellere udelukkende have været i kontakt med min a-kasse, da de var meget mere kompetente og i stand til at hjælpe mig.

  12. Sofie Petersen siger:

    Jeg kan kun bakke op omkring kritikken af AS3. Det var ingen hjælp til at få et job! Man bliver placeret foran en computer og hvad der ellers bliver tilbudt af vejledning og rådgivning er meget begrænset. Det er et useriøst tilbud til hjælp for den jobsøgende og jeg kan absolut ikke anbefale det. Man burde fra politisk side undersøge grundigt hvor mange penge der bliver brugt på de såkaldte anden aktører og hvad der kommer ud af det.

  13. Katharina siger:

    Nu kan jeg føje mig selv til flokken af uheldige, der har været i nærkontakt med as3. I dette tilfælde Søborg-afdelingen.

    Jeg forlod forløbet idag efter præcis én dag og 2 timer i deres varetægt, og jeg sætter aldrig mine ben der igen. Hvis jobsøgning består af poker, damer på nettet og youtube videoer for kursisternes vedkommende, så har jeg misforstået noget. Da jeg valgte at konfrontere jobkonsulenten med dette i dag og bede om at få fremlagt et program for mine fire ugers kursus, blev jeg mødt med aggression og spydighed. Vedkommende anså det ikke for et problem, at de øvrige kursister ikke lavede noget og forstyrrede andre. “Sådan er unge mennesker jo, og desuden kan du bare lade være at deltage i undervisningen og sætte dig i et andet lokale” Sådan var ordene.

    Hvor blev formålet med dette kursus lige af, som forøvrigt ifølge konsulenten “slet ikke var sådan et kursus, som du forventer det.” Hvad er det så? Det er sagt før: opbevaring og spild af penge. Giv os dog noget relevant vejledning istedet for at håne os ved at lade os i kløerne på så inkompetente firmaer som as3.

    Afslutningsvis fik jeg at vide, at det i virkeligheden var mig, der var problemet, og istedet for at tage på jobsøgningskursus, burde jeg måske finde et kursus, hvor jeg kunne arbejde med mig selv og mine problemer med andre mennesker! Det kan man da kalde forsvarsposition, der vil noget.

    Disse var ordene. Tak til as3 Søborg for at bidrage til mine fordomme om aktiveringskurser. Må vore veje aldrig krydses igen!

  14. cm siger:

    @Sara Ryttergaard Winum

    Jeg har hørt om mange der siger, at Anden Aktør har prøvet at franarre dem deres ret til seks ugers selvvalgt kursus.

    Det er dybt bekymrende at skatteborgernes penge går ned i Anden Aktørs lommer på den måde. Alle fortæller jo, at deres kurser er på amatørplan.

    Når man tager et seks ugers selvvalgt kursus hos en anerkendt uddannelsesinstitution, så går pengene i det mindste til en vidensinstitution, der tilfører samfundet en blivende værdi.

    Anden Aktør er desværre nogle opportunister, der har en “take the money and run”-attitude.
    Samfundet har spildt millioner på dem her i krisen.

    Hvad har vi fået for pengene? Det kan vi så læse om her, på disse sider.

  15. Sara Ryttergaard Winum siger:

    Der skal være en god tone i alle kommentarer, så jeg må gøre det kort. Går jeg for meget i detaljer er jeg ikke sikker på jeg kan overholde kravet om den gode tone.

    Jeg er i øjeblikket henvist til AS3 i København. Samarbejde er det sidste ord jeg vil sætte på vores relation. Kommunikationen bærer præg af spydighed og mistillid og jeg oplever, at jeg behandles, som var jeg både udspekuleret og doven.

    Jeg bliver pt. nægtet at deltage i seks ugers selvvalgt uddannelse, trods min ret til dette!. Hun mener jeg skal på det kursus, som AS3 tilbyder (fordi det vil være relevant for mig??). Jeg har kontakt med medlemmets advokat, som heldigvis forsikrer mig om, at jeg har ret til min uddannelse. (Det handler nok snarerer om, at AS3 i tilfælde af, at jeg tager uddannelsen mister 4000 kr./ugen i fire uger, hvor jeg burde være i aktivering, men fristilles pga uddannelsen, som starter fire uger inde i aktiveringsperioden).

    Øv, for en virksomhed! Alle frarådes på det kraftigste herfra at “samarbejde” med AS3 employment.

  16. Naja siger:

    De ansatte hos AS3 var ganske flinke, der var kaffe og man fik da hyggesnakket med en del mennesker…..men at kalde det et kursus er ganske enkelt en løgn. ‘Undervisningen’ den første uge var totalt ubruelig og bar mest at alt præg af kaffeklub. De følgende uger sad man opmagasineret i et lokale, og der var ikke nogen individuel sparring eller hjælp (man kunne spørge, hvis der var noget…). Min mulighed for at koncentrere mig og lave et målrettet stykke jobsøgningsarbejde havde været væsentligt bedre, hvis jeg havde været hjemme.

    Kurset var simpelthen ren menneskeopbevaring og spild af penge. Som nyuddannet akademiker synes jeg det er en hån, at man skal føle sig som en folkeskoleelev, der skal krydses af hver morgen og først må gå, når læreren siger til. Pengene kunne bruges langt mere konstruktivt på individuel sparring og reel hjælp til jobansøgninger, CV mv.

    Jeg fik desuden også en jobplan med et indhold, jeg slet ikke kunne kende. Ordene var flotte, men det havde ikke hold i virkeligheden.

  17. Katrine Røjel siger:

    Jeg har netop afsluttet et jobsøgningsforløb hos anden aktør AS3 i Hovedstaden, og jeg må desværre tilslutte mig den generelle kritik af deres tilbud.

    I min jobplan fremgik det, at jeg selv har bedt om yderligere input til min jobsøgning, hvilket er direkte forkert. Jeg blev pålagt at deltage i kurset som led i den lovpligtige aktivering fra anden aktørs side, og da jeg satte spørgsmålstegn ved kursets relevans og bad om et alternativ, fik jeg at vide, at det var det eneste AS3 kunne tilbyde mig.

    Selve kurset har i bedste fald været spild af min tid og i værste fald været penge ud af vinduet, som jeg kunne have brugt på individuel coaching eller tilskud til relevant efteruddannelse. Begge dele foreslog jeg anden aktør – begge dele blev afvist.

    Forløbet var ustruktureret og gav ikke meget mulighed for individuel sparring og rådgivning. Der var ikke lagt op til netværksfremmende aktiviteter fra AS3’s side og eftersom kursisterne var blandet af mange forskellige faggrupper og mødte ind på forskellige dage, var det svært selv at tage initiativ til netværksfremmende aktiviteter.

    Jeg kan kun anbefale, at man som akademiker afsøger markedet efter en anden aktør, som er specialiseret i at vejlede akademikere.

  18. Nicolai S siger:

    6 ugers kursur.. første Uge var et jobsøgningskursus med klassisk gennemgang af cv, jobsamtale etc. delt ud på hver dag. Derefter 5 ugers sæt dig foran computeren og glo. Sjældent har jeg oplevet et så ligegyldigt og indholdsløst kursus. Der var absolut intet indlæg /indspark eller noget som helst til at bryde monotonien i løbet af de 5 uger. Det var ren forvaring.

    Den såkaldt jobplan, som man skulle underskrive var direkte forkert, og var tydeligvis en metervare. Og på intet tidspunkt i forløbet var der nogen som tog stilling til denne, det var tydeligvis en formssag, som man blot skulle underskrive. al snak om individ i centrum er et luftkastel. Vil stærkt fraråde akademikere at binde sig an med A3.

  19. Stine Metcalf-Johansen siger:

    Jeg har været glad for AS3, specielt for Tina Vedel Blidegn. Jeg synes hun er super kompetent, men hun har da noget af et arbejdspres på sine skuldre. Hvorfor er du så utilfreds? Kh Stine.

  20. Ditte Westergaard siger:

    AS3 har været en gennemgående dårlig oplevelse og jeg har sendt en længere klage afsted i sensommeren 2011. Hvis I har interesse i klagen, så vil jeg gerne sende den videre.

    Med venlig hilsen
    Ditte Westergaard

HAR DU LYST TIL AT VIDENDELE? MA opfordrer til god tone i alle kommentarer

Skriv gerne bynavn i kommentarfeltet på den anden aktør, du ønsker at vurdere.
Har du været på jobsøgningskursus hos anden aktør, kan du også kommentere det her.