Print

Hovedstaden

>> Se Hartmanns’ hjemmeside

Du kan bedømme din anden aktør på fem parametre, og du kan supplere med skriftlige kommentarer.

Det er din egen subjektive vurdering, som kan være positiv eller negativ. Meningen er at videndele og dermed være en hjælp fra medlem til medlem.

MA anbefaler ikke den ene eller anden aktør, men vi rådgiver ud fra vores aktuelle viden, og vi kan gå ind i sager, hvor medlemmerne aktivt beder om vores hjælp, eller hvor vi kan se nytten af at gå i dialog med anden aktør. Vi kalder det medlemmets advokat.

»» MA’s undersøgelse af anden aktør (2011)
»» Se enkeltresultater på anden aktører (Syddanmark og Nordjylland ikke medtaget)


Din vurdering kan kun gemmes, hvis alle fem spørgsmål er udfyldt. Når du har udfyldt det sidste, gemmes automatisk og ny gennemsnitsvurdering vises. Du kan kun udfylde én gang.

MA forbeholder sig ret til at slette indlæg, der hænger navngivne personer ud.

VN:F [1.9.10_1130]
Hvor stort var dit udbytte af de individuelle samtaler hos din anden aktør?
Hvor godt et kendskab havde din anden aktør til det akademiske arbejdsmarked?
Hvor stor en hjælp var din anden aktør til sparring og vejledning om tilrettelæggelsen af din aktivering?
Hvor god var din anden aktør til at formidle virksomhedskontakter?
I hvor høj grad mener du, din anden aktør har bragt dig nærmere et ordinært job?
Samlet vurdering af denne anden aktør til dato: 1.4 / 5
(55 vurderinger)
14 kommentarer. MA opfordrer til god tone i alle kommentarer
  1. Bigi siger:

    Jeg valgte at komme til Hartmanns, da jeg tidligere i 2006 havde gode erfaringer med dem (fik fast job i 6 år). Denne gang er det en helt anden historie. Jeg kommer i et 3 måneders forløb hos Hartmanns, og har 4 personlige møder med en jobkonsulent, som desperat prøver at “sælge” mig til en virksomhedspraktik. Jeg er ikke imponeret.

  2. Maj-Britt siger:

    Jeg har været tilknyttet dem siden marts 14, været til 4 møder, sendt i en 13 ugers praktik, hvos vi ikke hørte en lyd fra dem, så de tjener deres penge nemt.

    Det er 100 % spild af tid, skiftende sagsbehandlere, forskellige gode ideer, og intet virker.

    Ser virkelig fremt il at slippe for dem.

  3. Pia siger:

    Min oplevelse var det samme som J.S.J, der var ingen kontinuitet. Der var nyt konsulent hver gang jeg kom, nogle af dem var søde, men de kunne ikke hjælpe mig eller vejlede mig på regler indenfor området, som jeg synes er underligt, når de skal ivaretage jobcenterets opgaver. Jeg blev heller ikke oplyst om aktiveringsforløb og om overgang til arbejdsmarkedsydelse.

  4. J.S.J. siger:

    Til mine arbejdsløse kolleger.
    Jeg har skiftet Hartmanns ud af flere grunde. For det første var udbyttet af mine samtaler meget ringe, da de mest indeholdt nogle almindeligheder, som enhver kan finde på nettet eller hos a-kassen. Desuden havde jeg 3 eller 4 forskellige konsulenter, da de første konsulenter rejste fra Hartmanns, så nogen kontinuitet oplevede jeg ikke. Der var flere gange at konsulenten ikke kom til tiden. Da jeg skiftede til en anden aktør, fik jeg at vide, at Hartmanns ikke havde gennemført eller oplyst mig om, at jeg har ret til et 2. aktiveringsforløb.
    Desværre kan jeg ikke anbefale Hartmanns.

    Venlig hilsen
    J.S.J.

  5. E siger:

    Hartmanns er en blandet følelse. Efter første mødegang var jeg på en lyserød sky – “Jeg beder mine ansatte om at ringe til mindst 50 virksomheder om ugen for at lave jobmatches” fik vi fortalt. Det passede bare ikke med virkeligheden.
    Den enkelte konsulent var flink og forstående, men kunne ikke hjælpe så meget, da han ikke kendte mit felt. Og når det drejede sig om mere specifikke regler og muligheder skulle jeg spørge min a-kasse – så hvad er egentlig pointen en anden aktør? Kurserne? De fleste heldags-kurser jeg var på, varede kun en halv dag, og når underviseren skulle gå tidligere, blev det præsenteret som at vi ‘var heldige idag’. Andre gange skulle underviseren til møde, og hvis vi var villige til at blive hængende kunne de komme tilbage og kompensere med lidt cv-vejledning efterfølgende. Mange kurser var også så overordnede, at det var svært at tage noget konkret med hjem. Endelig var der – lys for enden af tunnelen – et projektledelses-genopfriskningskursus, som jeg kan forestille mig vil gavne mange og gavne bredt. Det blev kun afholdt få gange og var totalt overtegnet. Det var da et plus at der overhovedet var kurser – hos min gamle aktør var der ingenting, blot en kammeratlig samtale…

  6. Ann-Katrine Dall siger:

    Jeg synes mit forløb hos Hartmanns var præget af kaos og inkompetence. Skiftende jobkonsulenter der med én undtagelse, ikke havde sat sig ind i min sag og ingen kurser eller andre aktiviteter målrettet mig, som ledig, nyuddannet akademiker. Deres internet blokerede for søgning af jobs, så selv deres kontorlokaler var ubrugelige.

  7. Senad Milavic siger:

    Var hos Hartmanns Hovedstaden under anden ledighedsperiode. Konsulenten var flink og havde altid tid til samtalen. Man blev heller ikke presset med at man skal side i deres lokaler og søge arbejde for at kunne kalde sig aktiv søgende, som jeg har oplevet hos andre anden aktører.
    Jeg havde muligheden for at sammensætte forløbet som passede mig bedst og man får i den løbende kontakt fornemmelsen af at man bliver lyttet til.

    Nogle af de valgte kurser viste sig at være lidt spild af tid, men heldigvis drejer det sig kun om de korte en dags kurser. De længerevarende kurser, som f.eks. “Virksomhedsforståelse” havde god afveksling mellem det teoretiske og de praktiske øvelser og gav lidt mere indsigt i virksomhedskultur for en humaniora studerende som mig.

    Selvom jeg ikke er kommet i arbejde efter forløbet synes jeg at den daglige kommunikation og planlægning af aktiveringen var relevant for mig og at hele forløbet var problemfri.

  8. Bille Sterll siger:

    Ifølge MA’s undersøgelser er kun få akademikere tilfredse med anden aktør, selv om de er tilfredse med aktiveringen. Hvad skyldes det?

    Jeg er freelance journalist og researcher på en historie til ugebrevet A4 om aktivering hos anden aktør. Jeg hører meget gerne fra folk, der har erfaringer med anden aktør. I kommer naturligvis ikke i medierne, uden at vi har talt sammen, og det er også muligt at fortælle sin historie anonymt, bare jeg ved, hvem du er.
    Så skriv til mig på bille@billesterll.dk

  9. sacha siger:

    Hej,

    Jeg og en medstuderende fra Roskilde Universitet er gang med at undersøge løntilskudsordningen i København. Vi har særlig fokus på anden aktører og Københavns Kommunes brug af disse. Vi vil derfor meget gerne i kontakt med personer, som har været i et aktiveringsforløb hos en anden aktør, men som ikke haft en tilfredsstillende oplevelse. Det er dog vigtigt, at du er fra Københavns Kommune.

    Min mail er: sacha@ruc.dk

    Håber meget at høre fra en eller flere personer.

  10. Linda Nielsen siger:

    Jeg vil starte med at sige, at min forventning – imodsætning til beskæftigelsesministeren og andre – aldrig har været, at anden aktør skulle hjælpe mig i job.

    Derfor var jeg positivt overrasket over, at konsulenten kunne regler og lovgivning – også den nyeste. Jeg følte, at konsulenten var på min side. Det var hyggeligt, imødekommende, ligeværdigt og respektfuldt. Så med mine øjne har jeg været fuldt ud tilfreds.

    Ydermere ligger deres lokaler ved torvehallerne, hvilket gør at man kan slå to fluer med et smæk; møde med anden aktør i kombination med hyggelig gastronomisk shopping/oseri og frokost.

  11. Karsten K. Holm siger:

    Lav kvalitet. Kun jobskrivning i stor rum med rigid mødekontrol.
    Overhørte en medarbejder der opfordrede bistandsklienter til at tage sort arbejde ( 2011) for at 2komme ind å arbejdsmarkedet. Hvad pokker er meningen? Firmaet har også en vikarservice, men der var ingen kontakt mellem jobsøgende – uddannede personer og deres Vikarservice.
    Skuffende…

  12. Asbjørn Olsen siger:

    Det var hyggeligt, formålsløst og total spild af penge. Jeg havde ikke nogen deciderede dårlig oplevelser, men der var heller ikke meget at komme efter. Konsulenter var flinke og søde, men de havde ikke meget at tilbyde i form af undervisning. Det er muligvis fordi der ikke var meget idé i at undervise overhovedet, siden de fleste folk godt kunne finde ud af at skrive en fornuftigt ansøgning. Vi endte med at være alt for mange mennesker på alt for lidt plads.

    Dette var tilbage omkring 2007.

  13. Morten Lander Andersen siger:

    En aktivering hos Hartmanns i København var under al kritik. Vi var over 200 mennesker på al for lidt plads. Der var tre toiletter, et til herre, et til kvinder og et fælles. De blev hurtigt ulækre. Der var ikke computere nok til alle og nettet gik hele tiden ned. Når man klagede over det, fik vi at vide at vi bare skulle lade være med at gå på Facebook hele tiden. Den tilgang med at tale ned til os kursister og behandle os som børn var gennemgående. Jeg havde aldrig en individuel samtale med en konsulent. I det største rum foregik der en form for undervisning. Nogle gange var der en slags psykologisk coaching om hvordan vi kunne lære at holde vores livssituation ud. I disse seancer skulle vi se ind i os selv osv. Tit sad nogle og græd, men det blev der ikke samlet op på. Når timen var forbi var den forbi – “I betaler jo ikke min løn, vel?”. Der foregik så mange forfærdelige ting overfor mennesker, der i tydelig grad var psykisk belastede og under normale samfundsforhold slet ikke ville opholde sig der. Aktiveringen var direkte ødelæggende for min jobsøgning og selvom jeg passede på mig selv, måtte jeg knibe en tåre de sidste dage. De fik mig lidt ned med nakken til sidst. Hvis ret skulle være ret skulle de fire ugers aktivering hos Hartmanns udløse fire ugers ekstra dagpenge. Mit ophold fik mig til at tænke på en konzentrationslejr.

  14. Birgit Koch siger:

    Jeg mener, det er totalt spild af tid at snakke med min såkaldte jobkonsulent. Lav i alle felter.
    Jeg har fået lovning på at komme i job med løntilskud hos min gamle arbejdsgiver, men er alligevel blevet sat sat til at sidde 6 timer om dagen i et sted, hvor der er uro og dårlige computer fasciliter og skrive ansøgninger. Fuldstændig tåbeligt. Total spild af skatteydernes penge.

HAR DU LYST TIL AT VIDENDELE? MA opfordrer til god tone i alle kommentarer

Skriv gerne bynavn i kommentarfeltet på den anden aktør, du ønsker at vurdere.
Har du været på jobsøgningskursus hos anden aktør, kan du også kommentere det her.