Print

Hovedstaden

>> Se Jobdk’s hjemmeside

Du kan bedømme din anden aktør på fem parametre, og du kan supplere med skriftlige kommentarer.

Det er din egen subjektive vurdering, som kan være positiv eller negativ. Meningen er at videndele og dermed være en hjælp fra medlem til medlem.

MA anbefaler ikke den ene eller anden aktør, men vi rådgiver ud fra vores aktuelle viden, og vi kan gå ind i sager, hvor medlemmerne aktivt beder om vores hjælp, eller hvor vi kan se nytten af at gå i dialog med anden aktør. Vi kalder det medlemmets advokat.

»» MA’s undersøgelse af anden aktør (2011)
»» Se enkeltresultater på anden aktører (Syddanmark og Nordjylland ikke medtaget)


Din vurdering kan kun gemmes, hvis alle fem spørgsmål er udfyldt. Når du har udfyldt det sidste, gemmes automatisk og ny gennemsnitsvurdering vises. Du kan kun udfylde én gang.

MA forbeholder sig ret til at slette indlæg, der hænger navngivne personer ud.

VN:F [1.9.10_1130]
Hvor stort var dit udbytte af de individuelle samtaler hos din anden aktør?
Hvor godt et kendskab havde din anden aktør til det akademiske arbejdsmarked?
Hvor stor en hjælp var din anden aktør til sparring og vejledning om tilrettelæggelsen af din aktivering?
Hvor god var din anden aktør til at formidle virksomhedskontakter?
I hvor høj grad mener du, din anden aktør har bragt dig nærmere et ordinært job?
Samlet vurdering af denne anden aktør til dato: 1.2 / 5
(35 vurderinger)
8 kommentarer. MA opfordrer til god tone i alle kommentarer
  1. Line siger:

    Da jeg var ved hovedstadens afdeling af jobDK Oplevede jeg også at det var spild af min tid. Vi fik at vide at, hvis vi ikke var i job inden to uger, skulle vi begynde at ringe til rundt til forskellige arbejdsgivere. Det er som udgangspunkt også ok, men når man ingen redskaber får til det ringeri er det altså svært. Jeg fandt i stedet en virksomhedspraktik, men ak ak de smed mine papirer til det væk, så jeg måtte vente med at starte. Derud over har jeg oplevet st få andres papirer med cpr numre på tilsendt med posten fra JobDK – hvilken jeg finder ret uprofessionelt!

  2. A. siger:

    Undgå dem! Der er andre der kan lidt mere.

  3. Malene siger:

    JobDK i København var for mig spild af tid.
    Jeg fik på intet tidspunkt nogen som helst vejledning og da jeg sørgede for at have praktikforløb og kursus fra dag 1 i min ledighed var det sparsomt med kontakt de første 6 måneder.

    Da jeg sidenhen blev indkaldt til aktivering var det om muligt endnu mere spild af tid og penge da den bestod af at alle under 30 år skulle sidde i et rum fra 8-15 og søge job.
    Det var meningen man skulle medbringe egen computer men da det ikke var oplyst nogen steder på forhånd fik man sat en af deres egne til rådighed. Det betød man første gang sad uden alle ens egne papirer og manglede al ens forarbejde.

    Der kom en konsulent og krydsede os af men ellers så man ikke noget til dem og der var kortsagt intet som man som ledig kunne bruge til noget som helst. Ingen rådgivning, vejledning eller sparring. Det var umuligt at netværke telefonisk da man ikke måtte bruge tlf i rummet men skulle gå ud på gangen hvor alle kom gående og derfor masser af larm. En anden deltager modtog en dårlig nyhed og var grædefærdig men da personen ikke måtte gå kunne hun sidde i rummet og græde!

    Den ene af dagene kom en konsulent ind og spurgte om der var nogle der ville have en samtale – den chance tog jeg imod – og der kunne jeg så fortælle at det var absolut komplet spild af min tid da man ikke kan lave en ordentlig jobsøgning på den måde og det gav hun mig ret i! De vidste udemærket godt at det ikke var en nyttig aktivering, det eneste det gjorde var at anspore folk til at finde en måde hvorpå de hurtigst muligt kunne komme væk. Jeg fandt heldigvis et vikariat – dårligt betalt og overhovedet ikke kompetence givende – men jeg kom hurtigt ud af deres system.

  4. Mirjam Bastian siger:

    Jobdk er spild af de offentliges penge og de lediges tid. Der er absolut ingen kvalitativ hjælp at hente, ingen kompetent rådgivning og ingen fornuftige kurser. Både de ansatte og kulliserne er som taget lige ud af en satireserie fra TV. De udviser absolut ingen form for fleksibilitet. Jeg var til et ‘aktiveringskursus’ hvor vi skulle møde kl. 8. Da begge mine børns skoler først åbner kl.8 og det var fysisk umuligt for mig at nå fra Sydhavn til Nordvest på 0 minutter spurgte jeg om jeg måtte komme en halv time for sent de dage hvor min mand ikke kunne aflevere. De truede med fratagelse af dagpenge og alskens ulykker istedet. Hver eneste gang jeg skal til samtale derude er det en sludder for en sladder med en totalt inkompetent u-udannet person der ikke har noget som helst at tilbyde mig. Hvergang jeg kommer med spørgsmål om feks. CV rådgivning eller kompetance givende kurser eller praktik plads bliver jeg mødt med direkte uvidenhed. Det værste er nok at ingen af dem kan stave, det er en direkte fornærmelse af ens intelligens. Hvorfor har den slags mennesker arbejde når højt udannede kompetente mennesker som jeg selv og mange andre kunne udføre deres job med venstre hånd?

  5. sacha siger:

    Hej,

    Jeg og en medstuderende fra Roskilde Universitet er gang med at undersøge løntilskudsordningen i København. Vi har særlig fokus på anden aktører og Københavns Kommunes brug af disse. Vi vil derfor meget gerne i kontakt med personer, som har været i et aktiveringsforløb hos en anden aktør, men som ikke haft en tilfredsstillende oplevelse. Det er dog vigtigt, at du er fra Københavns Kommune.

    Min mail er: sacha@ruc.dk

    Håber meget at høre fra en eller flere personer.

  6. Hanne Jessen siger:

    Spild af det offentliges penge og de lediges tid. Jeg var indkaldt til start hos JobDK og, i et selvstændigt brev, til en individuel samtale på et fastsat tidspunkt samme dag. Jeg mødte frem til kurusstart og sagde straks til underviseren, at jeg skulle til indivuel samtale kl. 13, men at jeg ikke vidste med hvem, eller hvor i bygningen, det skulle foregå. Hertil svarede han: “Jamen det er også mig, og jeg kan jo ikke være begge steder. Men det drejer sig jo mest om, at vi skal have 2 ansøgninger fra dig”. han fik de to ansøgninger, men den individuelle samtale, jeg var indkaldt til, fandt aldrig sted.
    Senere bad jeg om kommentarer til/en diskussion af mit (alenlange) CV, den pågældende konsulent havde ingen kommentarer ud over, “Du kan jo lave det om til et kompetence-CV”. Han havde intet at sige.
    Flere gange i løbet af de uger hos JobDK fik jeg en sms om morgenen om, at det var “hjemmearbejdsdag”.
    Den såkaldte undervisning var ikke på et niveau, der kan tilfredsstille en akademiker.
    En enkelt konsulent gjorde en forskel, hun var desværre kun løst ansat og kaldt ind, fordi der manglede folk. I det mindste havde hun et rigtig godt blik for den enkeltes person og situation og tog individuelle samtaler med alle. Disse samtaler gav både mig, og tilsyneladende alle, et løft mht. selvværdsfølelse og mod på tingene.
    Endelig er det altid rart og inspirerende at møde nye mennesker – og hvis disse såkaldte kurser overhovedet har en berettigelse, så er det netop at der er den mulighed. Mennesker kan man imidlertid møde på mange andre måder og helt gratis for samfundet – fx via de selvbestaltede jobsøgningsnetværk. Jeg har selv været medlem af et af dem (getAhead), og den interne “selv-undervisning”, der finder sted, er væsentlig mere værd end et aktiveringskursus hos JobDK.
    Jeg har siden fået job via eget netværk.

  7. Simon Kjærsgaard siger:

    Konsulenterne jeg mødte hos Jobdk var flinke men ret hjælpeløse. Ikke meget hjælp at hente der. Jobdk virker meget ustrukturerede. Ofte fik man først af vide hvornår man skulle møde dagen før. Da jeg klagede over dette og sagde at det var svært at planlægge en hverdag med så korte varsler, fik jeg af vide at det skam var meningen. På den måde kunne de holde os “oppe på dupperne”. Meget sigende for hvordan de forskellige aktører ser på den lediges tid. Det eneste gode ved Jobdk var at de meget ofte aflyste møderne til fordel for en “hjemme arbejdsdag”. Så slap jeg da for cykelturen på tværs af byen…

  8. tim tseng siger:

    Min oplevelse af anden aktør er, at man først og fremmest kan bruge konsulenten som sparring, gode ideer og inspiration. Han/hun har IKKE konkrete (løntilskuds-) jobbtilbud, som matcher den høje faglighed som akademiker. Man bliver altså nød til selv at gøre HELE benarbejdet: Ringe rundt, søge jobstillnger og netværke osv. Det gode ved min konsulent i jobdk var, at hun gav mig 2 måneder til selv at finde noget relavant løntilskudsjob. Det var også fordi, at jeg var tidlig ude langt før de 9 måneder. hvor man skal aktiveres efterfølgende. Jeg vil råde alle til at være tidlig ude mht aktivering.

HAR DU LYST TIL AT VIDENDELE? MA opfordrer til god tone i alle kommentarer

Skriv gerne bynavn i kommentarfeltet på den anden aktør, du ønsker at vurdere.
Har du været på jobsøgningskursus hos anden aktør, kan du også kommentere det her.